2016. január 22., péntek

1. Fejezet

                                                                *8 ÉVVEL KÉSŐBB*


Lejla éppen az utolsó megmaradt íjját lőtte bele a céltábla kellős közepébe, amikor Kaya a kezébe nyomott egy pappírt.A lány rápillantott és észrevette az 1.-től 20. sorig kiterjedő listát.
-Ez meg mi?-kérdezte-fintorgó arc-.
-Hát a teendőid! Egytől egyig a sorrendet nem felcserélve csináld meg kellő odafigyeléssel! 1...ruhaválasztás a legfontosabb, hogy a ruha téged képviseljen. Az egész bálnak a lényege a ruhád! Gondolj bele! Ha te leszel a bálkirálynő és felmész egy olyan ruhába, ami közel sem jellemzi a bál iránti érdeklődésedet szerinted mit fognak szólni?! 2..a pia. Lehetőleg 6 százalékosnál nagyobbat ne hozz és likőröket sem! Ja és miután kiválasztottad a ruhádat rögtön szólj nekem...nem bízok benned.-ezzel hátat fordított és elviharzott.
  Lejla végigpásztázta a lapot.A bál kicsit sem érdekelte.
A rendezvényt 1920 óta rendezik meg minden évben.A lényege, hogy a kiválasztottakból (bálkirálynőkből) 1 képviselje majd a körzetei verseny 5.helyét.Eddig mindig a Sig-ház (Lejláéké) jutott az ez utáni forduló első helyére. Miután befejeződött a verseny, megtartotték a füzér bált amin minden körzet bálkirálynője táncolt együtt.Ha a "Házak tánca" véget ért, kezdődik a Nagy lakoma.Minden évben más-más különleges állat húsát kínálják fel. Ebben az évben pingvinre került a sor.Ha a lakomának is vége, a bálkirálynő megkapja a jutalmát:  3 hónapos út Dublinba +4 kísérőjegy, amit az ideiglenes királynő szülei választanak ki. Minden évben más a helyszín.
KI MESÉLI A TÖRTÉNETET? ÉN VAGY LEJLA?
*órákkal később már Lejláék a ruhát választották ki egy különleges butikban. A mennyezeten kristálycsillárok lógtak.

A fal tapétázva volt vad-rózsaszín és fekete régi stílusú görög mintákkal. A ruha állványok rendezetlenül álltak de mégis valamiért pontos volt, és áttekinthető.A sorok közt megpillantottam egy baba-kék habos-babos esküvői ruha jellegű darabot.Az alján kisebb-nagyobb átmenettel  helyeztek el kisebb-nagyobb égköveket. A nyaka mélyen kivágott volt, és ujjatlan. A ruha felé iramodva Kaya elém lépett és eltántorított az ötlettől, hogy azt a ruhát viseljem a bálon.Kay-től ez megszokott volt: minden a legtökéletesebben, minden a legpontosabban és főként minden úgy, ahogy azt ő gondolta. Ez volt az egyik dolog ami miatt felnéztem rá. A magabiztosságát szinte érezni ahogy közeledsz hozzá, és az hogy mindent elért amit akart...a nyomába sem érhettem hiszen én aki még azt se tudja eldönteni, hogy ,melyik habfürdőt tegye a fürdővízbe erre képtelen.
Barátosnőm elvezetett egy ruhához, amit úgy taszított a stílusom mint pozitívot a pozitív.
-Nah, ezt néztem ki neked!-mutatott a ruhára.Észrevette, ahogy kerekedő szemekkel rámeredek és folytatta.-Persze csak ha akarod...De mivel akarod ezért ez nem kérdés.-ezzel a kezembe nyomta az áldozatot.
Miközben a próbafülkéhez tessékelt, próbáltam a kiválasztott ruhámmal megbarátkozni de mivel ez nem sikerült inkább hallgattam Kay egy hét mulva induló kirándulásról való tájékoztatását. Négy hetet töltünk el Európában azon belül is Transylvania-ban. A tanács ott egy hatalmas várban üllésezik és hivatalosak vagyunk 2 hétre a csodálatos Grendy-hotelbe.Azt beszélik elegáns kialakítású Tiffany lámpák csüggnek a plafonról.Nem vagyok az az Elegante mindent nekem-kisasszony, de ezek a lámpák egyre jobban érdekelnek.
A ruhába préselve magam gondolkoztam, hogy egyre közeledik az a nap is, mikor újra találkozhatok a magukra hagyott szüleimmel.Elképesztő lesz számomra az idei nyár. Az új hitemmel, miszerint azok az emberek akik fájdalmat okztak idáig ezzel a feladattal kerültek ide, hagyom hogy végezzék a dolgukat de egy napnál többet én egyik bunkó embert sem teszek boldoggá azzal, hogy teljesítette feladatát...és továbblépek teljesen egyszerűen.Ahogy kimondom már végeztem velük.Túl rövid az élet hogy olyan emberek miatt legyek boldogtalan aki meg sem érdekli, és hogy ismeretlen felebarátok diktálják a mozdulataimat, stílusomat, érdeklődésemet.A szüleimmel való találkozás lesz azt hiszem eddigi éltem legkínosabb élményeem lesz ami a "kis kiruccanás" utáni egy hétben fog megvalósulni.
-Örülnék ha végre kihúznád a segged a próbafülkééből, mert még számtalan dolgunk van.
-Én meg annak örülnék ha egy pöppet lehiggadnál.-vágtam vissza.
Miután végre felhúztam magamra ezt az izét kiléptem a fülkéből és Kay kérésére elegánsan kihúztam magam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése